Nieuws

– PULSE 25: van 7 t/m 29 april 2018 – Opening: zaterdag 7 april, vanaf 16.00 uur

studio omstand
Foto: Bo Bannink, Summer in Siam 2017

PULSE 25: van 7 t/m 29 april 2018
Opening: 7 april, aanvang 16.00 uur : van Oldenbarneveldtstraat 92-A, Arnhem. Met: Bo Bannink, Frederique Jonker, Maria Roosen, David Bade, Janine van Oene, Joop Striker en Mike Moonen

Toegang gratis!

Tentoonstelling PULSE 25 is iedere zaterdag en zondag geopend van 12.00 – 17.00 uur en op afspraak via: info@omstand.nl >> Studio Omstand presenteert maandelijks een kunst- en cultuurprogramma onder de naam PULSE; met tentoonstellingen, presentaties, performances, eten & drinken. Op verschillende locaties rondom het Transformatorplein: in de Accuruimte, de Turbinekamers, het Paviljoen en in het Trafohuis Nr.1.

 

PROGRAMMA >> PULSE 25


in ons Paviljoen presenteren we: “Spring in Tarbernas” van Bo Bannink

Op het moment van deze post rijdt fotograaf Bo Bannink in een huurauto door de Tabernaswoestijn; een halfwoestijn in het Spaanse Almería. Deze desolate omgeving is het beginpunt voor een nieuwe serie beelden waar het stilstaan van de tijd centraal staat. Bannink staat er om bekend haar modellen heel aandachtig in schijnbaar bewegelijke posities te plaatsen. Dit levert beelden op waarin niets anders lijkt te bestaan dan het moment waarop de foto gemaakt is. Ze noemt het zelf “gechoreografeerde stilstand”.
Curator Mireille Tap voor Studio Omstand

 

 

in Turbinekamers: “Face the Fact, I Fly On Planets Every Day”. Een groepsshow met: David Bade, Janine van Oene, Joop Striker en Mike Moonen.

Commandments (drawing) van David Bade

Als Bade baadt met Badedas classic badschuim in blauwe banen, baddert David badend als Badr 1st round knockout met Bade; ‘I’m bad!’. Beschilderde baddoeken in de badkuip juichend voor de bad-Kuip op de Blauwbaai te Curaçao.

 

Janine Van Oene (40 X 30 cm)

Hoe oenologen logisch oenologisch maar nooit oenig de oenen van van Oene number one benoemen, zeg ik; ‘Ja!’ seven/eight/nine…

 


Joop Striker, Nevenstaande met 5 kussens_detail

En daar strikt streakende Striker een strike met een strijker vol strikers. Zo strijkt Striker al strijdend het strijkatelier veterstrikkende verstrikt zijn vlinderstrikjes. De verstikkende Lucky’s geen partij voor Lucky Striker zonder titel mét strikje.

 


Mike Moonen, detail flashzine

Komt vervolgens thé M, double O, N, E, N met veel moois en de Monobros zelden monotoon al mixend en moonent naar de ‘Darkside of the Moon’ in monopoly positie money makend Monopoly-geld geldt geen monotheïsme op alle planeten van de kunst.
Curator Anan Striker voor Studio Omstand. Kom het feit onder ogen, `deze fantastische vier landden elke dag op verscheidene planeten tegelijk.

 

 

in de Accuruimte: “Cyberversed”  een minisolo van Frederique Jonker

Frederique Jonker : Henry Hoover 2017, marker, spray can and hair gel on canvas (180 X 160 cm.)

When Bumblebee can’t remember what his current mission on Earth is, Windblade repairs his memory chips enabling him to rediscover his past adventures on Cybertron. When his memories are being repaired, Bumblebee gets a clue that will lead both him and Windblade to complete their mission and save their friends, unaware that a team of Decepticons are tracking them.
Curator Lieven Hendriks voor Studio Omstand

 

 

en in Trafohuisje nr. 1: de video-loop: Vuur. Het einde van een Doornenbol van Maria Roosen:

Videostill uit: Vuur. Het einde van een Doornenbol van Maria Roosen:

Ik heb eens een braambol gemaakt, een grote bal van opgerolde bramentakken. Ik was hartstikke trots op die bollen en was echt de ‘super-braambollenmaker’. Ik had speciale handschoenen gekocht en wist precies waar de goede bramentakken groeiden. Dan ging ik er op uit om de takken te plukken, die propte ik in de achterbak van m’n bestelwagen. Ik zou dit werk nooit aan iemand anders overlaten, al is het maar omdat je zelf moet uitvinden hoe het moet. Er zat ook iets van een lijdensweg in – aan het einde van de dag zat ik altijd onder de krassen.  Die bol heb ik in 2000, jaren later, ritueel in de fik gestoken. Dat was een heel spektakel, met die bol op de grond en daarboven vlammen van wel zes meter hoog. Alsof er een meteoor was geland, zo zag dat eruit.’
Curator Jeroen Glas voor Studio Omstand


PULSE wordt mogelijk gemaakt door: